Sunday, May 6, 2018

En tredje tehus-klänning

Det här är min tredje version av den här klänningen, tidigare har jag sytt en grå med egna prickar och en svart. Nu kände jag för en till så det blev en med många prickar! 

Den är sydd likadant som de två tidigare, dvs storlek 10 och en mellanlängd mellan den korta och långa längden. Jag sydde inte heller på den avslutande ärmdelen utan fållade bara ärmen istället. Tyget är vävd viskos från Gårda Textil. 

Väldigt nöjd med den här klänningen och med bilderna! Jag och min svåger Simon skulle egentligen åkt till ett grustag och fotat men där kom vi inte in så det blev Röda Sten istället. Klassiskt fotoställe i Göteborg men en fattar ju varför!

Mönster: Tea House dress
Storlek: 10
Ändringar: Längd mellan den långa och korta, hoppade över sista ärmdelen. 
Tyg: vävd viskos från Gårda Textil
Fotograf: Simon, redigerade av mig

No comments: