Tuesday, June 13, 2017

Rosa Bomber

Så jag fortsätter på temat Bomberjackor, den här gången i en mjuk tröj-variant i sweatshirttyg. Både det rosa tyget och den gula mudden kommer från Nosh, ett  finskt märke som jag varmt kan rekommendera! Är ej sponsrad, tycker bara att deras tyger håller väldigt hög kvalitet. 

Mönstret är Eloise från Jenny Hellströms bok Sy! men jag har gjort lite ändringar. Luvan tog jag naturligtvis bort, annars är det ingen bomber, och så gjorde jag stolpfickor istället eftersom jag tycker att det är en snyggare look än utanpåfickor. Ser mer arbetat ut (vilket det ju också är, mycket jobbigare att sy...). Jag gjorde utan foder eftersom jag mer ser det som en tröja än en jacka. 

Jag tycker att den är snygg men känner mig lite obekväm i den rosa gulliga färgen. Jag valde saffransgulbrun mudd för att bryta av lite och det är jag väldigt nöjd med, men jag känner mig ändå inte helt bekväm. Jag har sytt en precis likadan svart variant också och den har jag använt mycket mer. 

Överlag är jag ändå nöjd och jag hoppas att jag kommer använda den mer när jag vill ha annat än bara svart, grått och blått på mig (min utmattning har fått mig att bara vilja ha de färgerna, vet inte varför).

1 comment:

Linnéa said...

Vad snyggt med det rosa och senapsgula tillsammans!